Hírek

Mecsek-rali: jók az első visszhangok

Rali

2011. augusztus 5.

A pályán az utolsó pillanatokra maradt a döntés a Canon 45. Mecsek Rallye-n: az éllovas Andreas Mikkelsen kiesése után a Barum-rali után ismét a cseh Jan Kopecky diadalmaskodott – és vette át a vezetést a sorozatban.

Mecsek-rali: jók az első visszhangok

A hazai ralibajnoki (ORB) értékelésben Aschenbrenner György végzett az élen és lett magyar bajnok.  Az ORB-dobogó másik két fokára Bútor Róberték és Botka Dávidék állhattak, az éves értékelésben ifj. Tóth János és Bútor Róbert végzett a 2-3. helyen. A pécsi pilóták között ifj. Ranga László ORB 5. és IRC 15. helye számít a legelőkelőbbnek a sorban. Pár nap után meghúzható már a viadal „pályán kívüli” mérlege is: az első visszhangok szakmailag és turisztikai oldalról is sikeresnek mutatják a nemzetközi bemutatkozást.

 

Szűk egy héttel a futam után a gyorsasági szakaszokon történtek visszaidézése helyett érdemesebbnek tűnik némi mérleget vonni a verseny bő négy napjáról (ha a gépátvétel és shakedown csütörtökét is ide soroljuk), illetve arról, hogy Pécs, illetve a régió mit profitálhat(ott) az IRC-ből.

Bár pontos, összesített adatok még nem állnak rendelkezésre, ha azt vesszük, hogy a csapatok képviselői (pilótástul, szerelőgárdástul, kísérőstül), a bővebb szervezőgárda nem pécsi tagjai, no és és az igazi ralirajongók kerek egy hetet töltöttek nálunk, majd ehhez az óvatos becslésekkel 120-150 ezernyi nézősereg ugyancsak nem pécsi részének két-három vendégéjszakáját és itteni „fogyasztását” hozzáadjuk, ez együttesen biztosan milliárdos forgalmat jelentett.

És ugyancsak borítékolhatóan tisztes hasznot is – ha ugyancsak abból indulunk ki, hogy a szállodák közül nem egy „Mecsek-rali felárral” címkézte át az árlistáját erre a hétre, tudva, hogy így is garantáltan lesz vevő még a „portásfülkére” is; vagy, hogy a szervizpark büféjében sem röstelltek 400 forintot kérni fél liter kóláért, és az így is fogyott…

Ugyancsak örömteli, hogy a nem mellesleg számos kulturális és szórakoztató kísérőprogrammal tarkított Mecsek-ralit sportszakmai szemszögből is összességében sikeresnek minősítették a helyszínen a nemzetközi szövetség (FIA), illetve az IRC-jogtulajdonos Eurosport képviselői is. A verseny részletes, hivatalos értékelése két hét múlva készülhet el, és ha minden jól megy, nagyjából addigra véglegessé válhat a jövő évi IRC-versenynaptár is. A rendező Jelen István egyébként aláírt szándéknyilatkozattal bír a következő két év egy-egy futamának Pécsre hozataláról is – ennek véglegesítésében persze több tényező, köztük a jelzett minősítés, illetve anyagi kérdések is biztosan szerepet játszanak majd.

Az nem titok, hogy egy IRC-verseny nem olcsó, csak a jogdíjat 200 ezer euróért adja az Eurosport, amelyhez nagyjából további százmilliós költségvetés járul. És az sem - hiszen a verseny Prológján tízezernyi néző előtt mondta el Bánki Erik, az Országgyűlés Sport- és turizmusbizottságának elnöke – hogy az állam azt az ötvenmillió forintot, amellyel az idén segített lábra állni a hazai IRC-viadalt, jövőre már biztosan nem tudja hozzátenni a büdzséhez – azaz jócskán szélesíteni kell a szponzori, befektetői magántőke arányát.

Annak érdekében, hogy a rendező kiadásai, illetve a régió bevételei ne két ellentétes síkon mozogjanak, jó ötletnek tűnik ehhez a már említett turisztikai ágazat bevonása a – mostani realizált, így jövőre is jó eséllyel várható – nyereség egy részével, hiszen e körnek (is) jól felfogott érdeke, hogy jövőre is ennyien, vagy még többen látogassanak el hozzánk. Úgy tűnik, a bemutatkozó kör ehhez jó alapokat teremtett, hiszen a legtöbb résztvevő biztosan jó hírünket kelti szerte Európában – nincs más dolgunk, mint élni a kínálkozó lehetőséggel…



A Canon 45. Mecsek Rallye abszolút végeredménye:

 

1.       Jan Kopecký/Petr Starý (ŠKODA Fabia S2000) 2:00:06.7 perc
  2.  Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) +0.8 mp
  3.  Freddy Loix/Frédéric Miclotte (ŠKODA Fabia S2000) +1m.00.0
  4.  Bryan Bouffier/Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +1m35.6
  5.  Hermann Gassner Jnr/Timo Gottschalk (ŠKODA Fabia S2000) +2m35.6
  6.  György Aschenbrenner/Pikó Zsuzsa (Ralliart Lancer Evo IX) 2m38.2
  7.  Toni Gardemeister/Tapio Suominen (ŠKODA Fabia S2000) +3m05.6
  8.  Róbert Bútor/Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) 3m16.8
  9.  Bruno Magalhães/Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +3m51.7s
10.  Beppo Harach/Andreas Schindlbacher (Ralliart Lancer Evo IX) 4m14.0s

 

A részletes IRC-eredménylistát, illetve az ORB-végeredményt az alábbi honlapokról lehet letölteni:

 

http://irc-results.com/2011/canon-mecsek-rallye-2011   

 

http://mnasz.hu/letoltes/ORB_6_v2.pdf


MEGOSZTÁS
Legfrissebb
Atlétika 2020. augusztus 10.

A fővárosban jártak atlétáink

Vízilabda 2020. augusztus 5.

Sziporkáznak a pólós fiúk

Labdarúgás 2020. augusztus 3.

Tiszta győzelemmel kezdett a PMFC

Úszás 2020. július 31.

Új jegytípusok a Hullámfürdőben