Hírek

Herczig győzött és bajnok lett a Mecseken

Rali

2017. október 15.

A Historic futamban szombaton finn győzelem született, az ORB-n vasárnap Herczig Norbert diadalmaskodott a PSN Zrt. közreműködésével megrendezett 51. Aquaprofit Mecsek Rallye-n.

Herczig győzött és bajnok lett a Mecseken

Bár vasárnap egyetlen gyorsaságit sem nyert, így szombati előnyének felét riválisai lefaragták, a győzelmet taktikus autózással mégsem engedte ki a kezéből Herczig Norbert, aki az 51. Aquaprofit Mecsek Rallye győzelme mellett az utolsó, egri futam végeredményétől függetlenül már most megszerezte 4. abszolút magyar bajnoki címét is. 

Ahogy azt sejteni lehetett, alapvetően az éves pontvadászat első helyéért még csatában lévő két páros, azaz Herczig Norbert és Bacigal Igor, valamint Hadik András és Kertész Krisztián küzdelméről szólt az idei, azaz 51. Aquaprofit Mecsek Rallye trófeájának megszerzése érdekében – amelybe csak néha-néha szólt bele egy-egy másik pilóta. Vasárnap délelőtt például Ranga Péter, aki a rutinos Szőke Tamás navigálásával mindkét szombati Orfű – Ranga László út, azaz az édesapjáról elnevezett gyorsasági szakaszt megnyerte.

De ne szaladjunk előre…, hiszen előbb a teljes szombatot, vagyis a három új gyorsasági szakaszt is tartalmazó 95 kilométert is teljesíteni kellett.

Szombaton megállíthatatlan volt a Herczig, Bacigal páros, amely a jó abroncsválasztás mellett a beállítást is eltalálta, ezért élvezni is tudták az autózást:

– Remekül felkészített autóval, hiba nélkül teljesítettük eddig a versenyt, csak Goricán volt egy pici túlcsúszásunk. Nagyon élvezzük, reméljük, a jó eredmény is összejön. Nincs taktikánk holnapra, megyünk a saját tempónkban. Egy-két másodperc adok-kapok mindig benne van, de igyekszünk nem az időeredményre koncentrálni – foglalta össze az első nap eredményeit még szombat este az élen álló pilóta.

A Hadik, Kertész páros ugyanakkor egész nap műszaki problémákkal küzdött, így fordulhatott elő, hogy ha csak rövid időre is, de a hatodik gyorson a szakasz legjobb idejét repesztő Vincze, Bazsó duó megelőzte a bajnoki pontvadászatban második helyen állókat. A nap végére viszont visszaállt a délelőtti állapot, Hadikék a második pozícióban kezdhették a vasárnapot, miközben Herczigék közel félperces előny tudatában vághattak neki a második versenynapnak.

A pécsi Ranga Péter, Szőke Tamás páros a kezdeti nehézségek után új erőre kapott, harcban lehet a harmadik helyért, ahova a szombat esti állás alapján akár a Turán Frigyes, Bagaméri László duó is odaérhetett volna, izgalmas küzdelmet hagyva vasárnapra is.

Vasárnap reggel aztán, a Mecsek-ralikon régen látott verőfényes napsütésben rengeteg néző várta Orfűn és Árpádtetőn az ORB mezőnyét a pályák mentén. Az első két szakaszon (majd, mint kiderült, később sem…) az élen álló Herczig, Bacigál kettős nem tudott ugyan gyorsasági szakaszt nyerni, de magabiztosan tartja pozícióját az abszolút értékelésben.

– Terv szerint vagyunk, úgy jöttünk ma ki az első két gyorsra, hogy nem mindenáron akarunk nyerni. Gondoltuk, hogy egy picit veszítünk az előnyünkből, de szerintem az az öt másodperc a több mint 30 kilométeren belefér. Élvezni szeretnénk a versenyzést! A Ranga László úton az egyik jobbos kanyarban megcsúsztunk picit a féktávon, de a korlátnak nem mentünk neki, nem történt semmi komoly dolog – nyilatkozta a vasárnapi első kör után a szervizparkban a pilóta, Herczig Norbert.

A szombaton műszaki problémákkal küszködő a Hadik, Kertész duónak vasárnap tiszta lappal és megújuló lelkesedéssel indult és meg is nyerte az első árpádtetői szakaszt, maga mögé utasítva Herczigéket és Ranga Péteréket egyaránt.

– Minden rendben volt, jó időket autóztunk. Sajnálom, hogy tegnap műszaki problémáink voltak, és lemaradtunk Norbiék mögött, hiszen enélkül lehettünk volna az első helyért. Most már csak arra koncentrálunk, hogy minél több ponttal mehessünk haza – jelete friss terveit Hadik András ugyancsak az első kör végén.

Néhol még elóvatoskodták ugyan a gyorsot, de a verseny leghosszabb szakaszán a pécsi Ranga Péter, Szőke Tamás páros diadalmaskodott, 1,1 másodperccel volt gyorsabb Hadikéknál és majd öt másodperccel az élen álló Herczigéknél, így a dobogó is elérhető közelségbe került számukra. Főként, hogy idő előtt ért véget a verseny a Turán Frigyes, Bagaméri László páros számára, amely a vasárnapi első Kemping–Árpádtető szakasz után még az abszolút 5. helyen állt. A következő, orfűi körgyorson viszont előbb megfogtak egy lassítót, majd a Fiesta kalandos úton a szalagkorlátot is elkapta, ami közben megsérül a hűtő, a csapat így nem tudta folytatni a küzdelmet.

A második kör az elsőhöz hasonló eredményt hozott, azaz a Kempinget Hadikék, az Orfűt Rangáék nyerték – mindez azonban nem volt elegendő ahhoz, hogy Herczig Norbertet bármelyikül is megfossza a győzelemtől. A korábbi háromszoros bajnok, bár tavaly kihagyni kényszerült a Mecsek-ralit kellő tapasztalatot szerzett már ahhoz a baranyai szerpentineken – az idei kereken 20. pécsi futama volt –, hogy jól be tudja osztani saját és autója erejét.

A céldobogón így ők vehették át a legnagyobb, a győztesnek járó serlegeket, miközben az immár 4. abszolút magyar bajnoki címükért járó gratulációkat is fogadták az ünneplőktől.

– Nagyon örülünk, hogy a szervezők ilyen kitűnő, változatos itinert állítottak össze. Ezúttal a szerencse is mellénk állt, nem voltak műszaki gondjaink, minden, aminek össze kellett állnia, összeállt, így élvezetes versenyen sikerült diadalmaskodnunk – mondta a pilóta.

Legjobb pécsiként az abszolút 4. helyen célba érő Ranga Péteréket köszöntötte a műsorközlő a Széchenyi téren. A pécsi pilóta némileg fájlalta ugyan, hogy nem sikerült kicsivel még előbbre furakodnia, ám gyorsan és sportszerűen hozzátette, ezt nem kis részben saját magának köszönheti:

– Szombaton sajnos hoztam egy rossz döntést, túl puha rugókat kértem az elején, és mire rájöttünk és kicseréltük, értékes másodperceket vesztettünk. Ezt is belekalkulálva már inkább vagyok elégedett az eredménnyel, hiszen együtt vasárnap minden tőlünk telhetőt megtettünk a fölzárkózásért, külön öröm számomra, hogy az apáról elnevezett gyorsot mindkétszer mi teljesítettük a legjobban. 

A Mecsek-ralin tehát eldőlt az abszolút magyar bajnoki cím sorsa is. A győztes Herczig Norberték így az utolsó, egri futamon már nem is indulnak, Hadik András ugyanis ottani győzelme esetén is legföljebb egyetlen pontra megközelíteni tudná, megelőzni már nem Herczigéket.

 

Historic: finn győzelem

 

Az 51. Aquaprofit Mecsek Rallye tizenegy gyorsasági szakaszból álló Historic Európa-bajnoki futamán finn páros végzett az élen egy olasz és egy magyar duó előtt.

 

Wirtmann Ferencék kiesése után szinte biztos volt, hogy a két porschés között fog eldőlni az első hely sorsa, folyamatosan elléptek az őket követő magyarok elől. Ugyan az abszolút versenyben a Varga Péter, Patkó Gábor duó BMW-je volt a két nap alatt a harmadik leggyorsabb autó, a céldobogón mégis a Mekler László, Mekler Edit párosnak gratuláltak a harmadik helyhez, előbbi páros ugyanis az Eb-értékelésbe nem nevezett, miközben az autók utóbbi listája alapján gördültek be a Széchenyi térre.  

Az utolsó körre két gyorsasági szakasz teljesítése maradt a Historic mezőnyének. A Trefort-pusztai szakaszon a finn, míg a pécsváradi gyorson az olasz Porschét terelgető páros neve mellé jegyezték a legjobb időt. Előbbi az utolsó gyorson már csak a biztos célba érésre koncentrált, de így sem maradt nagyon le az ellenfeleiktől, mindössze 3 tizedmásodperccel szorult a második helyre.

A finnek nagyon örültek a győzelemnek, hiszen végig jól működött az autó alattuk.

– Szuper élmény volt a Mecseken versenyezni, igazi kalandos pályákat hoztak össze a szervezők. Nagyon köszönjük a lehetőséget, hogy itt versenyezhettünk, örömmel térünk majd haza a leggyorsabbnak járó serleggel az autóban – mondták a finnek a célban.

Az olasz páros egy kisebb hiba miatt sok értékes másodpercet vesztett a nap során, ami behozhatatlannak bizonyult a végére.

– Szerettünk volna nyerni, de a második hellyel sem vagyunk elégedetlenek. A nyolcadik gyorson 10–11 másodpercet veszítettünk, amit már nem tudtunk lefaragni, gratulálunk mindenkinek, akinek sikerült végigmennie ezen a kihívásokkal teli pályán – foglalta össze a mecseki élményeit az olasz pilóta.

Az összesen hat kupával távozó Mekler László, Mekler Edit páros is azt hangsúlyozta a céldobogón, mennyire kellett koncentrálni a technikás mecseki útvonalakon.

– Aki azt mondja, hogy nem volt kalandos az 51. Aquaprofit Mecsek Rallye, az hazudik. Nagyon örülünk, hogy ennyi serleget sikerült begyűjtenünk, köszönjük mindenkinek a szurkolást – büszkélkedett a magyar pilóta, aki feleségével a navigátori ülésben teljesítette az idei versenyt. 



51. Aquaprofit Mecsek Rallye, végeredmény, az első ORB 10. abszolút sorrendje:

(Részletes eredménylisták: www.mecsekrallye.hu)

 

              Név, rajtszám, autó                                                          Összetett idő    Különbség   Sebesség

1.

Herczig Norbert, Bacigal Igor 
#1 Skoda Fabia R5

 

 

1:21:53.9

 

115.1

2.

Hadik András, Kertész Krisztián 
#2 Ford Fiesta R5

 

 

1:22:06.8

+12.9
+12.9

114.8
0.08

3.

Vincze Ferenc, Bazsó Attila 
#3 Skoda Fabia R5

 

 

1:22:23.9

+30.0
+17.1

114.4
0.19

4.

Ranga Péter, Szőke Tamás 
#4 Skoda Fabia R5

 

 

1:22:25.2

+31.3
+1.3

114.4
0.20

5.

Botka Dávid, Mesterházi Márk 
#6 Skoda Fabia R5

 

 

1:23:43.9

+1:50.0
+1:18.7

112.6
0.70

6.

Bútor Róbert, Tagai Róbert 
#15 Skoda Fabia R5

 

 

1:24:05.5

+2:11.6
+21.6

112.1
0.84

7.

Kazár Miklós, Ferencz Ramón 
#7 Ford Fiesta R5

 

 

1:25:01.0

+3:07.1
+55.5

110.9
1.19

8.

Ifj. Ranga László, Tóth Imre 
#8 Skoda Fabia R5

 

 

1:25:57.4

+4:03.5
+56.4

109.7
1.55

9.

Trencsényi József, Verba Gábor 
#10 Skoda Fabia R5

 

 

1:26:01.0

+4:07.1
+3.6

109.6
1.57

10.

Kovács Antal, Istovics Gergely 
#16 Ford Fiesta R5

 

 

1:26:04.3

+4:10.4
+3.3

109.5
1.59

 
















qu







KORÁBBAN ÍRTUK:


Mecsek-rali, ötvenegyedszer


Az 51. Aquaprofit Mecsek Rallye egyik újdonsága, hogy a prológ újra a Pécs Plazánál várja az érdeklődőket, ráadásul ingyenesen. A versenyzők pedig a klasszikus mecseki pályák mellett új gyorsasági szakaszokon is kipróbálhatják autóikat.

Három új gyorsasági szakasz, régi-új helyszínen a prológ, rekordszámú nevező – október 13. és 15. között ismét a ralié lesz a főszerep Pécsett és szerte Baranyában. 

Az elmaradt Budapest-rali miatt a pilóták körében a szokásosnál is fokozottabb érdeklődésre számot tartó 51. Aquaprofit Mecsek Rallye október 13-án, pénteken délután a Széchenyi téri rajtceremóniával indul, ahonnan ezúttal a nemzetközi Historic mezőny vág neki az újabb megmérettetésnek, amelynek résztvevői már pénteken négy gyorsasági szakaszt teljesítenek. 16.30-kor a Pécs Plazánál kezdődik az ORB/ORC sorozat rajtceremóniája, majd 17.00-kor kezdődik a nézők kedvence, a prológ, amelyen valóban testközelből szemrevételezheti bárki kedvencei kanyartechnikáját.

Erről, illetve a futam további előzetes tudnivalóiról szerdán sajtótájékoztatón számoltak be a szervezők. A versenyt szervező PSN Zrt. vezérigazgatója, Vári Attila bevezetőjében hangsúlyozta, hogy az ország mára legnagyobb és egyik legeredményesebb sportiskoláját működtető PSN Zrt. számára a raliban is fontos az utánpótlás-nevelés, így a pécsi, illetve a Baranya megyei önkormányzattal együttműködve ezúttal egy feltörekvő tehetség, Szauer Gergő indulását támogatják lehetőségeikhez mérten, de ugyanebbe a sorba illeszkedik, hogy fölvállalták a házigazdaszerepét a rali „előszobájának” is tekinthető MARB és Sprint-kupa sorozat múlt heti, Remeterét – Árpádtető közötti futamának is.

A futam számaira áttérve a pécsi ORB-futam versenyigazgatója, Lovay Miklós elmondta, hogy a Historic mezőny (amely egyébként nem prológozik) 11 gyorsasági szakaszt teljesít (pénteken és szombaton), összesen 144 kilométeren, míg az ORB/ORC mezőny szintén 11 szakaszt, 159 kilométeren, de szombat-vasárnapi felosztásban. Idén három új gyorsasági is színesíti a versenyt, amelyek közül a Gorica – Szágy közti 13 km-es technikás, kanyargós erdei aszfaltgyorsaságit szombaton egyszer teljesíti mindkét mezőny. Emellett így először szerepel a programban a Golgota – Hetvehely és a Máré vára – Pécsvárad táv is. Utóbbiról hangsúlyozandó, hogy a fokozottan védendő természeti értékek miatt a nézők elől elzárt terület, így a szervezők külön kérik, hogy a ralibarátok ne ide induljanak a hétvégén. Vasárnap az orfűi körgyorsasági lesz a sláger a rajongók körében. Itt az első kör Orfű és Abaliget között fut, a másodiknál Orfű tetőn balra kanyarodva Remeterét – Ranga László út felé folytatják a száguldást.

Jelen István, a szervezőbizottság tagja beszámolt róla, hogy eddig a pillanatig 75 ORB-páros (ez új pécsi rekord), illetve 35 historic-kettős (köztük hét külföldi) adta le a nevezését, illetve, hogy mivel minden sorozatban nyílt még a bajnoki címek sorsa, izgalmas párharcokra van kilátás az érkező pilóták között.

Amelyben természetesen pécsi, baranyai szereplőkért is szoríthatunk. Két egyforma, remekül felkészített Skoda Fabia R5-ös autóval vág neki ugyanis a távnak – ezúttal egymással is nagy csatára készülve – ifj. Ranga László és testvére, Péter, akik a sajtótájékoztatón tippeket is adtak a nézőknek, hogy hová érdemes kilátogatni a hétvégén, e sorban természetesen saját kedvenc pályáik, a Camping – Árpádtető, illetve az orfűi körgyors szerepelt az élen. Hosszabb kihagyás után itt tér vissza a raliba az a Szauer Gergő, aki tavaly a rali II-ben már számtalanszor igazolta kiemelkedő tehetségét, ám megfelelő támogató híján az idén eddig csak a Mecsek-rali bemelegítésének szánt múlt heti MARB-futamon ülhetett versenyautóban.

(Bővebb információ, időtervek, térképek, versenykiírások: www.mecsekrallye.hu)

 

51. Aquaprofit Mecsek Rallye

A 2017. évi Historic Európa-bajnokság 8., az Országos Rallye Bajnokság (ORB) 6., és az Országos Rallye Challenge (ORC) 6. futama

 

 

A program:

Október 13. péntek


13.00   Rajtceremónia – előfutók és Historic a Széchenyi téri rajtdobogón

13.53   Historic 1. gyorsasági: Camping – Árpádtető

14.36   Historic 2. gyorsasági: Máré vára – Pécsvárad

16.26    Historic 3. gyorsasági: Camping – Árpádtető

17.09   Historic 4. gyorsasági: Máré vára – Pécsvárad

16.32   Rajtceremónia, ORB/ORC a Pécs Plaza parkolójában a rajtdobogón

17.00 Prológ, Pécs Plaza

 

Október 14. Szombat

Historic

08.33 Historic 5. gy.: Trefort-puszta – 6-os út

09.11 Historic 6. gy.: Pécsvárad – Máré vára

11.09 HIstoric 7. gy.: Golgota - Hetvehely

11.32 Historic 8. gy.: Gorica – Szágy

12.45 Historic 9. gy.: Alsómocsolád – Mecsekpölöske

15.38 Historic 10. gy.: Trefort-puszta – 6-os út

16.16 Historic 11.gy.: Pécsvárad – Máré vára

17.35 Széchenyi téri céldobogó – díjkiosztó a Historic mezőnynek

 

ORB

10.03 ORB 1. gy.: Trefort-puszta – 6-os út

10.41 ORB 2. gy.: Pécsvárad – Máré vára

12.39 ORB 3. gy.: Golgota – Hetvehely

13.02 ORB 4. gy.: Gorica – Szágy

14.15 ORB 5. gy.: Alsómocsolád – Mecsekpölöske

17.08 ORB 6. gy.: Trefort-puszta – 6-os út

17.46 ORB 7. gy.: Pécsvárad – Máré vára

 

Október 15. Vasárnap

09.58 ORB 8. gy.: Camping – Árpádtető

10.41 ORB 9. gy.: Orfű kör – Ranga László út

12.19 ORB 10. gy.: Camping – Árpádtető

13.02 ORB 11. gy.: Orfű kör – Ranga László út

13.37 ORB/ORC díjkiosztó a Széchenyi téri céldobogón

 

Buszelterelések a Mecsek-rali alatt

A Dél-dunántúli Közlekedési Központ ZRt. tájékoztatja a tisztelt Utazóközönséget, hogy – a Mecsek-rali autóverseny miatt – a következő változások lesznek a meghirdetett regionális menetrendi közlekedéshez képest:

Kővágótöttös és Bakonya térsége

2017. október 12-én (csütörtökön)

  • a Pécsről 13.30, 14.30, 16.20, 18.30 órakor Bakonyára,
  • a Bakonyáról 14.20,15.30, 17.15, 19.35 órakor Pécsre, valamint

2017. október 14-én (szombaton)

  • a Pécsről 10.00, 14.30 órakor Bakonyára,
  • a Bakonyáról 11.00, 15.30 órakor Pécsre

induló autóbuszjáratok Kővágótöttös, forduló megállóhelyig, illetve megállóhelytől közlekednek a menetrendben meghirdetett időpontokban.

Kővágótöttös és Bakonya között az eljutást a versenyrendezőség kisbuszokkal biztosítja. A kisbuszok indulnak Kővágótöttös fordulótól Bakonyára, 12-én, csütörtökön: 13.59, 14.59, 16.48, 19.09; Bakonyáról vissza: 14.20, 15.30, 17.15, 19.35. 14-én, szombaton: Kővágótöttösről: 10.39, 15.09; Bakonyáról: 11.00, 15.30.


Remeterét, Orfű és Abaliget térsége

 2017. október 15-én (vasárnap)

  • a Pécsről 9.30, 14.00 órakor Orfű betéréssel Abaligetre,
  • az Abaligetről 8.55, 12.35 órakor Orfű betéréssel Pécsre

induló autóbuszjáratok Szentlőrinc–Bükkösd útvonalon közlekednek és a lezárások miatt nem érintik az Ürög, alsó; Daindoli elág.; Szentkút bej. út; Szentkút, felső; Remeterét megállóhelyeket és Orfűt.

  • A Pécsről 14.00 órakor Orfűre, valamint a 14.50 órakor Orfűről Pécsre induló autóbuszjáratok Magyarszék–Magyarhertelend útvonalon közlekednek, Orfű, kh.-ig illetve Orfű, kh.-tól. A lezárások miatt nem érintik az Ürög, alsó; Daindoli elág.; Szentkút bej. út; Szentkút, felső; Remeterét; Orfűi elág.; Orfű, harangláb; Orfű, kistó és Orfű, camping bej. út megállóhelyeket, továbbá vissza irányban a járat Pécs, aut. áll.-ig közlekedik.

A fentiekben fel nem sorolt járatok menetrend szerint közlekednek. Bővebb információ: 72/502-544.



Sprinttel teszteltek a Mecsek-ralira

 

Napsütés és száraz pálya fogadta rajthoz álló 66 versenyzőpárost az Új Ház Centrum Léta-Ker-kupa MARB-futamon, amely kitűnő tesztversenynek is kínálkozott az október 13-15. közötti 51. Aquaprofit Mecsek Rallye előtt. Az ORB mezőnyből alig páran használták ki a ragyogó alkalmat, így a licences pilóták csatája kettős Ranga győzelemmel zárult.

 

Az klasszikus és legendás „ralitanpályát” felváltva, háromszor Árpádtető, kétszer vissza, Remeterét irányába teljesítették a pilóták. Mindjárt az első futamban, az árpádtetői cél előtt történt a nap egyetlen nagyobb és látványos bukása: a Szabó Balázs, Jáger Judit vezette spéci Lada keresztbe csúszott, a partoldal megdobta, így egy telefonpóznát kettétörve a bokrok közt landolt. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a pózna lefékezte a tempót, így nem a mögöttes öles fáknak csapódtak, „csak” a bal első futómű ment gallyra, a hűtő és a Bajor-motor megúszta, és a legfontosabb, hogy senki sem sérült meg.

A MARB-szurkolók a Molnár testvérpár ladás győzelmét tippelték, ám a helyi pálya régi királyainak, a Kaveczki Jenő, Nagy Péter, VW Golf triónak nem akadt ellenfele.

A licencesek közül a figyelem a fél év kihagyás után visszatérő Szauer Gergőre irányult, aki Rácz Lászlóval a jobbján az N csoportos Mitsubishi Lancer EVO 9-essel az első körben megverte a Skoda Fabia R5-tel induló ifj. Ranga Lászlóékat, akik ezután jobban odaléptek a gázpedálnak, így Gergőék végül a 4. helyre érkeztek.

 

 

MEGOSZTÁS
Legfrissebb
Triatlon 2020. augusztus 12.

eXtremeMan hétvége PSN sikerekkel

Kerékpár 2020. augusztus 12.

Bajnoki bronzot hoztak a pécsi hegyikerékpárosok

Labdarúgás 2020. augusztus 11.

Péntekig lehet még nevezni a kispályás bajnokságra

Atlétika 2020. augusztus 10.

A fővárosban jártak atlétáink